Sukces restauracji – od czego zależy


Sukces restauracji – od czego zależy

Istnieją przepisy uniwersalne, dzięki którym potrawa zawsze się udaje i zawsze smakuje tak samo wyśmienicie, niezależnie od tego, kto ją przygotowuje. Czy jest przepis na idealną restaurację? Z całą pewnością nie. Nie znajdziemy instruktażu jak osiągnąć sukces i stworzyć doskonałe miejsce od a do z. Jest jednak kilka kwestii, które są ważne, i o które warto zadbać, aby zwiększyć szanse na sukces restauracji.

Nie tylko serce włożone w przedsięwzięcie i doświadczenie oraz umiejętność prowadzenia lokalu gastronomicznego przyczyniają się do jej powodzenia. Kompilacja tych czynników oraz poniższych wskazówek jest na pewno właściwym kluczem.

sukces restauracji, od czego zależy - Bubbles

O co warto zadbać aby odnieść sukces?

1. Pomysł

Koncepcja lokalu jest pierwszym krokiem do jego sukcesu. Może to być ciekawy wystrój wnętrza, niestandardowe menu lub kuchnia danego regionu, kraju. Kiedy mamy już wyobrażenie, jakie miejsce chcemy tworzyć, czas przystąpić do działania. Kolejnym krokiem jest dopasowanie pozostałych elementów restauracji, tak, aby tworzyły spójną całość z naszym pomysłem.

2. Lokalizacja

Umiejscowienie restauracji przyczynia się częściowo do jej sukcesu. Warto skonfrontować je z najbliższym sąsiedztwem i grupą docelową. Jeśli nasza koncepcja do nich pasuje, jesteśmy na najlepszej drodze do stworzenia lokalu, który stanie się ważnym punktem na mapie okolicy. Należy zadbać o to, aby był on dobrze widoczny i rozpoznawalny pośród otoczenia, a także charakterystyczny na tle konkurencji.

3. Menu

Tworząc menu należy dopasować je do stylu restauracji. Powinno być niedługie, tak aby dania były zawsze świeże i przyrządzane na bieżąco, ale zarazem bogate na tyle, aby każdy z gości znalazł coś dla siebie. Posiłki muszą być przede wszystkim smaczne, zdrowe i pomysłowe. Warto wykorzystywać świeże, lokalne produkty. Klienci z pewnością docenią również dania z wykorzystaniem sezonowych owoców i warzyw. Oryginalne i wyróżniające się menu  jest czynnikiem przyciągającym klientów. Jeśli jest atrakcyjne, sprawia, że chętnie ponownie odwiedzą nasze miejsce.

sukces restauracji, od czego zależy - Bubbles

4. Atmosfera

Warto zadbać o to, aby nasi goście mogli nie tylko dobrze zjeść, ale również przyjemnie spędzić czas. Atmosfera lokalu sprawia, że chętnie się do niego wraca. Składa się na nią wiele czynników między innymi: wystrój, dekoracje, oświetlenie, muzyka oraz obsługa. Postarajmy się stworzyć klimat, który będzie pozytywnie wpływał na nastrój klientów. Niepowtarzalna atmosfera z pewnością zostanie doceniona przez naszych gości.

5. Wnętrze

Wygląd lokalu przyciąga uwagę odwiedzających jako jeden z pierwszych czynników. Może zarówno zachęcić, jak i skutecznie zniechęcić do wyboru danego miejsca, dlatego warto zatroszczyć się o to, aby w najdrobniejszych szczegółach uatrakcyjnić wnętrze. Spójny styl, kreatywne dekoracje, ciekawe oświetlenie to tylko propozycje tego, jak możemy budować ciekawe miejsce. Postarajmy się zachwycić naszych klientów.

6. Pracownicy

Na atmosferę lokalu i samopoczucie klientów wpływa obsługa restauracji. Wybór odpowiedniego szefa kuchni jest podstawą. To jedzenie jest tym, co w pierwszej kolejności przyciąga do nas odwiedzających. Smaczna kuchnia zapewni nam oddanych gości, którzy docenią najwyższą jakość jedzenia i umiejętności kucharza. Ponadto kelnerzy, jako osoby mając bezpośredni kontakt z klientami, powinni być otwarci i pomocni. Ich zadaniem jest budowanie pozytywnego wizerunku naszej restauracji.

sukces restauracji, od czego zależy - Bubbles

7. Logo i nazwa + drobne szczegóły

Liczy się pierwsze wrażenie. Istotne jest to, aby znaki rozpoznawcze dla restauracji były unikatowe. To pomoże wyróżnić ją wśród konkurencji.

Wbrew pozorom nazwa lokalu ma duże znaczenie. Przede wszystkim powinna pasować do charakteru i profilu miejsca oraz do grupy docelowej. Bardzo ważne jest, aby była zrozumiała i łatwa do zapamiętania.

Logo to nie tylko znak restauracji. Jego ciekawy projekt pomaga zbudować rozpoznawalną markę i utrwalić się w pamięci klientów. Co więcej znak graficzny jest jednym z elementów mogących zachęcić i przyciągnąć nowych gości.

Nie można zapomnieć o detalach. Spełniają one ważną rolę w budowaniu marki, choć na co dzień wydają się być błahostką. Karta dań powinna być estetyczna, czytelna i przejrzysta. Dzięki niej klient zapoznaje się z naszą ofertą i podejmuje wybór. Warto także zadbać elementy sygnowane naszym logo/nazwą np. serwetki, podstawki, filiżanki.

8. Wsłuchanie w potrzeby i uwagi klientów

Należy uświadomić sobie, że bez naszych gości nie istniałby nasz lokal. To oni są ważni i powinniśmy zwracać uwagę na ich reakcje i słuchać ewentualnych uwag. Czasem warto zastanowić się nad uwzględnieniem sugestii, przyjąć krytykę i pochwały i nieustannie rozwijać się dla naszych klientów – w końcu sukces restauracji zależy właśnie od nich.

9. Ciekawe wydarzenia

Dodatkowym atutem naszego lokalu powinny być ciekawe eventy. Możemy zorganizować tematyczne atrakcje związane z ważnymi wydarzeniami np. Walentynki, święta okolicznościowe, Sylwester, mistrzostwa sportowe. Warto też przekonać klientów, że nasza restauracja idealnie nadaje się na randkę, spotkania towarzyskie i biznesowe lub jako miejsce do świętowania urodzin.

10. Obecność w mediach społecznościowych

Jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji jest obecność w social media. Ma ona charakter wizerunkowy. Pozwala odbiorcom poznać miejsce i być na bieżąco z aktualnościami. Regularne prowadzenie kont w serwisach społecznościowych daje szansę na dotarcie do klientów z naszą ofertą, nowościami oraz proponowanymi atrakcjami. Dzięki angażowaniu społeczności w sieci możemy zyskać przywiązanie i sympatię gości.

sukces restauracji, od czego zależy - Bubbles

Sukces restauracji to zadowoleni klienci

Nie sztuką jest zdobyć gości na jedne odwiedziny. Sztuką jest zbudowanie z nimi relacji.

Mając na uwadze sukces restauracji należy nie tylko skutecznie zachęcić klientów do powrotu do naszego lokalu. Równie ważne jest przekonanie ich do siebie i przyciągnięcie uwagi na tyle, aby chcieli wracać. Zadowolony konsument to także najlepsza reklama dla miejsca. Chętnie i z czystym sumieniem poleci je innym lub następnym razem zaprosi do niego znajomych.